zaterdag 11 mei 2013

Rust en Stilte

Door de toename van lawaai in ieders omgeving hebben jij, ik en de buurvrouw allen steeds meer behoefte aan stilte. Hoe vaak we wel niet geconfronteerd worden met de luide stemmen van marktverkopers, de schelle geluiden van auto toeters of het dreunende geboor van de wegwerkzaamheden verderop. En deze geluiden kunnen met hun hoge score op de decibel meter niet alleen voor een gehoorbeschadiging zorgen.

Ook slapeloosheid en stress kunnen gevolgen zijn van overmatige blootstelling aan deze geluidsoverlast. ‘Het houdt niet op, tot dat je iets doet... zo zei een reclame eerder al’. Hoewel deze post in geen enkel geval met huiselijk geweld te maken heeft, vind ik die slogan hier toch perfect passen.

Als het niet van zelf ophoudt, dan maar zelf zoeken naar een oplossing. En die wordt door steeds meer mensen gevonden ook. De Wellness. Tjilpende vogels, het ruizen van de wind en gewoonweg een doodse stilte. Dat zijn toch wel even tegenhangers van die mobiele telefoon die dagelijks knoerhard in je oor rinkelt.

Meerdere Wellness centra bevestigen het feit dat steeds meer bezoekers op zoek zijn naar ‘stille weekenden’. Zo kunnen de centra die zorgen voor stilte, een schone lucht en een natuurrijke omgeving makkelijk de concurrentie aangaan met die 3 paar stralen zon die amper schijnen in Nederland.

Een opkomende trend als je het mij vraagt. En ook ik zou het niet erg vinden om, as we speak, met mijn lelijke witte bad slippertjes, mijn witte hoofddoek en mijn bikini op een wit veldbedje te moeten liggen. Wat jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten