maandag 6 mei 2013

Ben nou 'ns even stil...

Stil.. een begrip om, zeker in deze tijden, aandacht aan te besteden. Werkelijk alles is tegenwoordig druk, extravert en over the top. Maar wat als we nu eens naar de kracht van minder, weinig en stilte gaan kijken. Wat is verdwenen in stilte en waarom? Hoe speciaal is stilte tegenwoordig en waar besteden we geen aandacht meer aan? Dat zijn de dingen die mij juist interessant lijken. De stilte voor de storm, de stilte voor een uitbarsting van communicatie.


Tegenwoordig is goed nog niet goed genoeg. Het is altijd veel, meer en meest. Maar juist in deze tijd wordt er niet gelet op het weinig, minder en minst.

Ik ga kijken naar campagnes, voordat ze uitbreken, wat het succes is geweest en hoe het merk hier naar toe heeft geleefd. Ik ga kijken naar communicatie via stilte, gebarentaal en kunst in stilte. De stilte in communicatie is bijna niet meer te vinden. Maar ik ga met mijn ‘argusoog’ toch op zoek naar die kleine, maar erg belangrijke elementen van stilte in dit vak. Elementen die iedereen tegenwoordig vanzelfsprekend vindt. Elementen die de kracht van stilte openbaren.

Geef toe, jij bent ook wel even toe aan wat rust.
Ben dan 'ns even stil want pas dan ervaar je de kracht van stilte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten