vrijdag 24 mei 2013

Had je nu maar stilte...

Geen liefhebber van stilte. Nou als je een van deze onderstaande geluiden hoort neem je, volgens mij, al gauw genoegen met een beetje rust. De top 10 vervelendste geluiden a.k.a. de top 10 momenten waar stilte wenselijk is!

Overigens een leuk feitje tussendoor: de sterkte van het geluid is niet enkel bepalend voor de mate van irritatie. Het gaat veel meer om de mate waarin de geluiden ons storen met wat we bezig zijn. Herkenbaar? Voor mij in ieder geval wel. Klein voorbeeldje uit eigen doos. Het typen op een toetsenbord is in het algemeen niet heel irritant. Plaats deze bezigheid in een klaslokaal vol zwetende studenten die met een tentamen bezig zijn, et voilà, een irritant moment is gecreëerd.




























































































Een lijst afkomstig van een psychologen en gezondheid site. Nou sorry hoor, maar dit lijstje heft in mijn beleving toch echt een andere volgorde. Ik snap dat de kort durende geluiden minder erg zijn, maar een mug die als maar blijft zoemen in mijn oor, terwijl ik al 2 uur lang op zoek ben naar dat klote beest, is in mijn beleving toch wel even erger dan een mes en vork die piepend over een bord heen paraderen. Wat jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten