zondag 9 juni 2013

Beeldende stilte...

In 8 beelden, stilte laten zien. Zo moeilijk is dat niet. Of toch wel? Want tegenwoordig is het best hard zoeken naar die plekjes waar je eens lekker je ogen dicht kunt doen. En enkel kan en mag genieten van de rust. Daarbij valt een geluid, of juist een goddelijk gebrek aan geluid niet te vangen in een paar beelden. Want heel rationeel gezien, komt er natuurlijk geen audio te pas bij een fotoreeks aan stilte. Dat is de stilte al opzich. Een perfecte uitdaging om in mijn buurt, 1) uberhaubt op zoek te gaan naar de stilte om mij heen en 2) deze te vangen in een paar kiekjes.

Aan een visuele post mag ik natuurlijk niet te veel woorden vuil maken. Dat doen de opkomende associaties in je hoofd al voor mij. Dus kijk, huiver en vooral geniet van het kijken naar dit stukje paradijs binnen alle drukte van een stad. Welke stad denk je dan? Gewoon, het gezelligste plekje in Nederland. Je raad het al Eindhoven met hun zachte g's.

Herken jij dit plekje, wil je er graag de locatie van of wil je je ervaringen delen van deze plek? Graag! Want tot voor kort kende zelfs ik dit plekje niet, terwijl het bijna in mijn achtertuin ligt. Hoe gek is dat. Maar met deze blog wil ik er graag voor zorgen dat ook jij bekend bent met dit plekje, of een andere bij jou in de buurt.

Ben eens stil en geniet van de stilte om je heen, zeker als het, zoals bij mij, bijna in je achtertuin ligt!
Enjoy!










2 opmerkingen:

  1. Dankjewel Imke! En ben je bekend met het plekje?
    Of ken je ook zo'n plekje bij jullie in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen